Ondernemingsplan

  • Volledig ondernemingsplan schrijven
  • Gedeeltelijk ondernemingsplan schrijven (bijv. financieel of marketing)
  • Nakijken en/of verbeteren ondernemingsplan
Ondernemingsplan

Ondernemingsplan schrijven

The Orange Mill biedt meerdere diensten aan voor ondernemers, maar elk bedrijf begint uiteraard bij het ondernemingsplan. Wij schrijven ondernemingsplannen voor elk type branche en rechtsvorm en hebben hier al veel ervaring in op kunnen doen. We hebben reeds ondernemingsplannen geschreven voor de Online- en Offline Retailsector, de IT sector, Horeca en nog veel meer! In combinatie met het schrijven van uw ondernemingsplan dienen wij ook als coach. Moeilijke beslissingen zijn er in de opstart fase altijd en u kunt ten alle tijde gebruik maken van onze expertise.

Een ondernemingsplan van the Orange Mill bestaat uit 7 hoofdstukken:

De Inleiding van uw ondernemingsplan is essentieel voor de lezer om een indruk te krijgen van het te starten bedrijf. Verder geeft de inleiding aan wat het probleem van de consument is en hoe de waarde propositie van de onderneming hierop gaat inspelen.

Dit strategische hulpmiddel bestaat uit 9 essentiële bouwstenen die al uw bedrijfsaspecten in kaart brengt. Het BMC wordt dus gezien als een soort blauwdruk van uw bedrijf waardoor het uzelf en investeerders een snelle en overzichtelijke blik op de onderneming geeft!

In het derde hoofdstuk staat de ondernemer en eventueel het team van de onderneming centraal. Door de sterke en zwakke punten van de ondernemer te koppelen aan de onderneming wordt de link met de onderneming gelegd.

De externe analyse van het ondernemingsplan onderzoekt de omgeving waarin de onderneming opereert. Door de externe omgeving in kaart te brengen is het mogelijk voor de ondernemer om zich bewust te worden van bepaalde trends in de markt en hierop in te spelen!

De SWOT analyse geeft overzichtelijk de sterke & zwakke punten en de kansen & bedreigingen weer. De SWOT analyse wordt uitgebreid met een confrontatiematrix zodat er voor de onderneming bruikbare strategieën uitkomen.

Het Marketing hoofdstuk bestaat uit de missie & visie van het bedrijf, de doelstellingen en de Marketing mix. De Marketing mix wordt aangehaald om de complete marketing strategie uiteen te zetten en duidelijk te maken hoe de onderneming zijn doelgroep gaat bereiken.

Het Financiële plan bevat alle relevante hoofdstukken om duidelijkheid te creëren voor potentiële geldschieters. Denk hierbij aan de investeringsbehoeften, balansen, exploitatiebegroting, liquiditeitsbegroting, belasting, eigen vermogen en op aanvraag een KPI sheet en of break-even analyse.

Ondersteuning of financiering nodig?

Maak een afspraak!